NAZWA PROJEKTU

Południowa obwodnica Gdańska

Dwujezdniowa trasa obwodowa aglomeracji gdańskiej w standardzie drogi ekspresowej łącząca S7 z obwodnicą trójmiejską (S6).

Na trasie powstało 19 obiektów inżynieryjnych, w tym Most wantowy nad Motławą i NAJDŁUŻSZA W POLSCE ESTAKADA o długości 2780 m, wznosząca się do około 25 m nad poziom terenu. Estakada biegnie nad Kanałem Raduni, główną arterią komunikacyjną trójmiasta, oraz dwiema liniami kolejowymi.

W związku z budową do wyburzenia przeznaczono 227 budynków. Prace budowlane rozpoczęły się w październiku 2009 roku. Mając na uwadze termin ukończenia inwestycji (przed rozpoczęciem Euro 2012) wyzwaniem technologicznym było przygotowanie receptury na mieszankę betonową C50/60, która w warunkach budowy (niskie temperatury zimą) uzyskała w czasie 48 godzin wytrzymałość > 45 MPa umożliwiając sprężenie betonu i nasuwanie żelbetowej płyty estakady. Obwodnicę otwarto zgodnie z planowanym terminem w czerwcu 2012.

Dostawy

Bosta Beton na potrzeby budowy dostarczyła ponad 100 tyś m3 betonu podawanego z trzech wytwórni zlokalizowanych w rejonie Gdańska.